יום שבת, 25 בינואר 2020

כיצד לבחור פיצרייה – 10 הגורמים לפיצה איכותית

האם יש אוכל טוב יותר מפיצה? כזו שהיא בעלת מחיר סביר, רבת פנים, ומסוגלת מיד לגרום לרעב? לא. אין.

על פי pizza.com, 94 אחוז מהאמריקאים אוכלים פיצה באופן קבוע. מתי בפעם האחרונה התאכזבתם לשמוע שעושים בעבודה שלכם מסיבת פיצה? כילד, לא תמיד שמחת כשהקפיטריה הגישה פיצה? בואו נהיה כנים כאן. פיצה היא הטובה ביותר.

ובכל זאת:

יש המון פיצריות גרועות בחוץ. או לפחות יש הרבה פיצריות שיכולות להכין מגש טוב יותר. אבל איך אתה יכול להבדיל בין הטוב והרע?

פשוט מאוד, אני הולך לתת לך את 10 המרכיבים של פיצה איכותית. ברגע שיש לכם את אלה, תוכלו לנסות כמה מקומות שונים ולשפוט בעצמכם. פשוט קחו את הקריטריונים למטה ודרגו כל מקום אליו אתם הולכים. לאחר שתמצאו את הפיצרייה הטובה ביותר באזור שלכם, קנו מהם את כל הפיצות שתרצו. מדוע להסתפק בפיצה נחותה ולהסתכן בפגיעה ביציבות הכלכלית של הפיצרייה האהובה עליכם? אבל בכל מקרה, הקריטריונים.

  1. בצק- האם הבצק דק מדי? עבה מדי? בצקי מדי? קשה מדי? האם זה מתוק או מר? האם יש את בועות הלחם המעולות האלה?
  2. רוטב- האם הרוטב דק מדי? עבה מדי? חריף מדי? לא מספיק חריף? האם זה טועם כמו קטשופ ישן?
  3. תוספות- האם יש מספיק תוספות? האם הם טריות? האם הבייקון פריך? האם הם מתקמצנים על האננס?
  4. גבינה- האם הם משתמשים בגבינה איכותית או שזה הסוג שמתנדף כשהוא מתחמם מדי? האם הם שמים כל כך הרבה שזה טועם שמנוני? האם הם מתקמצנים כל כך עד שאפשר לראות את הרוטב ואת הבצק?
  5. ערך- האם המחיר הוא כזה שבו תוכלו להרשות לעצמכם פיצה בכל פעם שתרצו? האם הם מציעים מבצעים או הנחות? האם גודל הפיצה גדול כמו שהייתם מצפים שהוא יהיה במחיר ששילמתם?
  6. ניקיון- האם הפיצרייה נקייה? האם הרצפה מלוכלכת? האם אתה יכול לראות תוספות ורוטב מפוזרים על הקירות והרצפה? אם מפקח הבריאות היה מופיע לביקור מפתיע, האם היית רואה את העובדים נלחצים?
  7. אווירה- האם יש מוסיקה בווליום מתאים? האם המוזיקה מעצבנת אתכם? האם יש טלוויזיה, ומה הם מציגים בה? האם התאורה טובה? האם חשוך מדי או בהיר מדי?
  8. קירבה- האם המסעדה רחוקה מכדי לנהוג מתי שרוצים פיצה? האם הם עושים משלוחים? האם עלות ההגעה לפיצה שלכם תוסיף יותר מדי לחשבון הכולל?
  9. שירות- האם העובדים שמחים? האם הם מודים לכם על הקנייה? האם הם קשובים לצרכים שלכם? האם הם פלשניים מדי? האם הם צופים את הצרכים שלכם? האם הם מציעים תוספות מתאימות?
  10. זמינות הבעליםהאם ניתן לדבר ישירות עם הבעלים? האם הבעלים מחפש אתכם כדי להודות לכם על הקנייה ולוודא שיש לכם חוויה איכותית? האם הבעלים מוכנים לקחת ביקורות ועצות?

בבקשה. קחו את 10 המרכיבים האלה והתחילו לדרג מקומות פיצה סביבכם. ככלל, מצאתי שפיצריות פרטיות עושות עבודה טובה יותר כמעט בכל קטגוריה מאשר בפיצריות השייכות לרשת. אבל תצטרכו לשפוט בעצמכם.

לאזור שלי לקח זמן לי ולאשתי למצוא פיצרייה שעמדה היטב בקריטריונים. אנחנו גרים באזור נתניה. מה שמצאנו היו מקומות שיש בהם תוספות טובות אבל רוטב גרוע, או בצק טוב, אבל תוספות גרועות, או פיצה טובה אבל מיקום גרוע ויקר מדי.

כלומר, עד שהשיפוצים אילצו אותנו לנסוע בדרך אחורית וראינו פיצרייה שמעולם לא ראינו לפני כן.

"עלינו לנסות אותה," אמרה אשתי. "למען האמת, אני מאתגרת אותך לקנות שם פיצה בחודש הבא."

"בטח," אמרתי.

חיכינו בערך יום אחד עד שניסינו אותם. מצאתי את המידע שלהם ברשת ורשמתי את מספר הטלפון שלהם. אשתי ואני היינו בדרך הביתה מהמכולת כשהתקשרתי לפיצה.

"משלוחי פיצה בנתניה" אמר הקול בטלפון.

"אני זקוק לפיצה טעימה," אמרתי.

"בסדר," אמר הקול. "אני יכול לעשות את זה. מה תרצה?"

"איזה מבצעים יש לך?"

הקול אמר לי את המבצעים. הזמנתי פיצת הוואי בתוספת מקלות לחם (אפשר לדעת הרבה על פיצרייה לפי מקלות הלחם שלהם).

"זו הפעם הראשונה פה," אמרתי. "אני מקווה שיהיה טוב."

"יהיה," אמר הקול בביטחון. "ניסיתי את הפיצריות האחרות כאן ואני יכול לומר לך בכנות שאתה הכי תאהב את הפיצה הזו."

שחצן, חשבתי. "נראה" אמרתי.

אבל אחרי הפיצה הראשונה ההיא, אשתי ואני נדלקנו. משלוחי פיצה בנתניה הוא כעת הפיצרייה האהובה והבלעדית שלנו. הקול בטלפון היה לא אחר מאשר הבעלים עצמו, ג'ון.

תמכו בפיצריות המקומיות שלכם, אך תמכו רק במיטב. ואם אתם לא מתחילים לבדוק אותם עם הקריטריונים שלעיל, איך תדעו איזה מהם הוא הטוב ביותר?

המאמר כיצד לבחור פיצרייה – 10 הגורמים לפיצה איכותית פורסם ראשון בבלוג proustblog



from
https://proustblog.com/%d7%9b%d7%99%d7%a6%d7%93-%d7%9c%d7%91%d7%97%d7%95%d7%a8-%d7%a4%d7%99%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%99%d7%94-10-%d7%94%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%9e%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a4%d7%99%d7%a6%d7%94-%d7%90%d7%99%d7%9b/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה